Semirayin Lezzet Gemisi

19 Ocak 2015 Pazartesi

YUMUŞACIK MAFİŞ





Merhabalar...3-4 gündür bayağı bir hastaydım, grip olmuşum.Bu yüzden blogla pek fazla ilgilenemedim.Buralarda havanın bir ısınıp, bir soğuması hastalığı da beraberinde getiriyor nitekim.Kış mevsiminde bol bol C vitamini tüketmek gerekiyor ama bende de meyve alışkanlığı hiiç yok malesef :( Bunun iyi birşey olmadığını bildiğim halde meyveyi, birde siyah çayı 40 yıl bulamasam yinede aramam herhalde :) Neyse bugün kendimi biraz daha iyi hissediyorum çok şükür.Bu yüzden olsa gerek ki kendimi Laptop'un başında buldum hemen :) Rabbim tüm hastalarımıza acil sifalar versin insAllah..
Gelelim bugünkü tarifimize..Şöyle mayalı , yağda kızarmış, pofuduk pofuduk bir tarif.. Adi "Mafiş" annem kendimi bildim bileli yapardı bu lezzeti ve bizde çocukluktan beri bayılarak yerdik.Tabiii zamanla büyüdük.Herkez kendi yuvasını kurdu,çoluk çocuğa karıştı ve hãla anneme gittiğimizde, bize bu mis pofudukları yaptığında, bütün kardeşler çocuklar gibi şen oluyoruz.Ama gurbette olduğum için, her zaman anneyi bulmak imkansiz oluyor ve mecburen bu güzel tarifi kendim yapmak zorunda kalıyorum.Annem kadar usta olamasamda, yanından geçecek kadar iddialı !:) 
Şimdi geçelim bu eşsiz lezzetin tarifine :)

Malzemeler:
600 gr un (yaklaşık 5,5 su bardağı)
1 küçük paket kuru maya veya 1 paket yaş maya
2 tatlı kaşığı tuz
500 ml ılık süt (yaklaşık 2,5 su bardağı)

İç malzemesi için;
Beyaz peynir
Maydanoz

Yapılışı:
Ilık süt yoğurma kabına alınır ve üzerine maya eklenerek, hafif karıştırılır. Mayanın erimesi için yaklaşık 5 dk bekletilir. Sonra un ve tuz ilavesiyle hamur ele yapışacak şekilde, iyice yoğurulur (hamur ele yapışacak şekilde, cıvık olmalı). Üzeri sarılarak 1-1,5 saat mayalanması için bekletilir. Hamur iki katına çıktığında mayalanma işlemi bitmiş demektir. Tezgaha bol un serpilir ve ele yapışan hamurun yarısı, serpilen unun üzerine alınır. Hamurun üzerine de tekrar bol un serpilip, el yardımıyla hafif bastırılarak açtırılır (hamur çok inceltilmeyecek). Hamur kare kare istenilen boyutlarda kesilir ve iç harcı konularak, kapatılır (istenilirse iç harç koymadan da kesilmiş hamurlar direk kızartılabilir) Bol kızgın yağda, arkalı önlü kızartılır. Sıcak sıcak servis edilir.
Afiyet olsun:)





2 yorum:

  1. Ellerinize saglik cok lezzetli görünüyorlar.Biz bunu sade yapariz ve pisi deriz.Annelerin yaptigi her yemek nedense cok lezzetli oluyor.Hele birde gurbetteysen!.Türkiye`ye her gittigimde keske kimse beni rahatsiz etmesede annemin dizinin dibinden gelene kadar hic ayrilmasam diyorum.Allah onlari basimizdan eksik etmesin.Babam su an ameliyat oluyor ama ben yanina gidemedim.Kusura bakmayin burada kimsem yok beni siz anlarsiniz diye sizinle paylastim.Hakkinizi helal edin.

    YanıtlaSil
  2. Öncelikle Allah acil şifalar versin babanıza, çok üzüldüm.Hele ki gurbetteyseniz daha da zor :(
    Size bu konuda çook çok katılıyorum ve emin olun ki aynı duyguları paylaşıyoruz :( anneler bir başka oluyor..
    Ayrıca ne kusuru rica ederim, kapım her zaman açık.. Sizi seve seve dinlerim :)
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil