Semirayin Lezzet Gemisi

14 Ocak 2015 Çarşamba

MARMELATLI KURABİYE (LINZER PLÄTZCHEN)





Soğuk kış akşamlarında şöyle çayın yanına mis gibi bir kurabiye çok iyi gider değil mi ? Hemde bu marmelatlı bir kurabiyeyse ve de kıyır kıyır ağızda dağılan bir cinstense..Üzeri marmelatın vermiş olduğu ıslaklık,alt hamuru ise fındık,kakao ve tarçının müthiş uyumu..Almanya'nın bilindik bir kurabiyesi olup, her fırında muhakkak bulunur.Hazır olanlarda alkol bulunabilme ihtimali çok yüksek olduğu için, ben ev yapımını tercih ediyorum.Kurabiye bazen tart şeklinde de yapılabiliyor ve ismi o zaman "Reçelli Turta" yani "Linzer Torte" oluyor :) Ben bu sefer tek atımlık kurabiye şeklinde yaptım ama her iki halini de çok seviyorum.

Malzemeler:
125 gr şeker (3/4 su bardağı)
250 gr un (2 su bardağı + 1/3 su bardağı)
2 yumurta
1 paket vanilya
yarım paket kabartma tozu
1 tatlı kaşığı tarçın
85 gr tereyağı veya margarin
125 gr ince çekilmiş veya dövülmüş fındık (1 su bardağı + 2/3 su bardağı )
2-3 damla limon suyu
100 gr marmelat (ben 5 yemek kaşığı ahududu marmelatı kullandım)
2 yemek kaşığı kakao

Hazırlanışı:
Yoğurma kabına sırasıyla şeker,yağ,yumurta,vanilya,limon suyu,kakao,çekilmiş fındık,tarçın,kabartma tozu alınır ve yavaş un ilavesiyle birlikte, hamur kulak memesinden daha sert olacak şekilde yoğurulur.


Orta boy büyüklükte (çok büyük olmasın) bir tepsiye hamurun 3'de 2'si eşit bir şekilde yayılır.Üzerine fazla bastırmadan marmelat yayılır.


En son kalan hamurun altına üzerine un serpilerek açılır ve ince uzun şeritler halinde kesilir.Marmelat sürdüğümüz hamurun üzerine (resimdeki gibi) çaprazlama dizilir.


Tepsi soğuk fırına koyulur ve normal fırın için 200 dereceye-havalandırmalı fırın için 175 dereceye ayarlanır.20-25 dakika arası pişirilir.Piştikten sonra küçük küçük dilimlenerek servis edilir.Afiyet olsun..




14 yorum:

  1. Tarifinizi denemek istiyorum lakin evde findik yerine badem tozu,marmelat olarakta visne var.Bunlarla yapsam tarif orjinalligini kaybeder mi?Ayrica 26cm.lik kelepceli kalipta yapsam olur mu?Acele cevaplayabilirseniz sevinirim cünkü hemen yapmak istiyorum.Tesekkürler...

    YanıtlaSil
  2. Orjinali zaten fındık yada bademle yapılır.Vişne marmeladıyla ben kendim hiç denemedim, ya frambuaz yada çilek marmeladı kullanırım hep bu tarifte ama visne marmeladıyla da olur diye düşünüyorum sonuçta o da bir marmelad :)
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cevabiniz için tesekkür ederim.Ama ben yapip bitirdim ve de tadinada baktim.Herşey çok güzel olmuş.Keşke resmini gönderebilseydim.Tarifleriniz için tekrar teşekkürler.

      Sil
    2. Rica ederim ne demek :) afiyet şeker olsun beğenmenize çook mutlu oldum :)
      Sevgiler, hayırlı akşamlar...

      Sil
  3. Etkinligime katildiginiz icin cok tesekkur ediyorum.. takipteyim... sevgiler.. www.filizza.blogspot.com ve cok yakinda www.filizza.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim Filiz hanım :)
      Bende sizi takibe aldım vede bloğunuza üye oldum. Teşekkür ediyorum..
      Sevgiler...

      Sil
  4. ımm nefis gorunuyor farklı bir lezzet olmuş ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Zeymuran hanım :)
      Sevgiler...

      Sil
  5. Merhabalar Filiz hanımın etkinliğinden geliyorum,
    Sizi takibe aldım bende sayfama beklerim...
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba çok teşekkür ediyorum :)
      Bende hemen takibe alıyorum sizi :)
      Sevgiler...

      Sil
  6. Ellerinize sağlık enfes görünüyor

    YanıtlaSil
  7. Semiray Hanim marmelatli kurabiyeyi yapip derin dondurucuda saklayabilirmiyiz?Tesekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabiki saklayabilirsiniz , rica ederim :)
      Sevgiler...

      Sil