Semirayin Lezzet Gemisi

4 Ocak 2015 Pazar

PRENS KURABİYE





Herkeze mutlu günler dileyerek bugünkü nefis tarifime geçmek istiyorum :)
Bilmem herkez bilir mi bu kurabiyeleri ama benim çocukluğumun vazgeçilmez lezzetlerinden biriydi.Adı "Prens" :) 
Onbir senedir Almanya'da yaşıyorum ama her izne gittiğimde ilk işim Zonguldak'ta İstanbul Pastanesine uğramak ve bu nefis kurabiyelerden satın almak.Tadı çook güzel :) Buralarda bu kurabiyeleri bulmak imkansız ne yazık ki..
Birgün kendi kendime, "neden bende bu kurabiyelerden yapmayı denemiyorum ?" dedim ve işe koyuldum.Sonuç mu? Tad olarak,görüntü ve kıvam olarak tıpatıp aynıları oldular inanın :) Sadece boyut olarak biraz daha ufak yaptım, hepsi bu ! :)  Birdaha kesinlikle pastaneden almak yok ! :) Bizden tam not alan bu kurabiyelerin tarifini burda da paylaşmak istedim.Haydi buyurun tarife geçelim :) 

Prens Kurabiye Malzemeleri:
300 gr oda ısısında yumuşamış tereyağı
150 gr şeker (1 su bardağından 1 parmak az)
2 adet küçük boy yumurta
1 paket vanilya
525 gr un (yaklaşık 4,5 su bardağı)

Ara kreması için:
250 ml süt 
40 gr şeker (yarım türk kahve fincanı)
25 gr un (çeyrek su bardağı)
yarım paket vanilya
2 yemek kaşığı tereyağı
1 tatlı kaşığı çırpılmış krem şanti (arzuya göre)

Üzeri için:
100 gr bitter çikolata (benmari usulü eritilmiş)

Kenarlarını bulamak için:
150 gr kadar kırılmış fındık veya badem ( orjinalinde fındık kullanılıyor fakat benim fındığım kalmadığı için kırık badem kullandım)

Yapılışı:
İlk önce hamur malzemelerimizi yoğurarak işe başlıyoruz.Ele yapışmayan kulak memesi yumuşaklığında bir hamur yoğuruyoruz.Üzerini örtüp yarim saat dinlenmeye bırakıyoruz.Bu arada küçük bir tencereye süt,un ve şekeri koyup, topak kalmıycak şekilde  çırpıyoruz ve tenceremizi ocağa alıyoruz.Karıştırarak pişiriyoruz.Göz göz olup katılaşınca 2-3 dk kadar daha kaynatıyoruz (un kokusu çıkması için) ve ocağın altını kapatıyoruz.Vanilyasını ve tereyağını da ilave ederek tekrar karıştırıyoruz.Arada karıştırarak (kabuk bağlamaması için) soğumaya bırakıyoruz.Soğuyunca arzuya göre 1 tatlı kaşığı krem şanti ekliyoruz.(ben ekledim çünkü kremaya kıvam verip, kurabiyeye daha güzel yapışmasını sağlıyor)
Dinlenen hamurumuzu iki parçaya ayırıyoruz.Altını üstünü unlayıp merdaneyle yarım cm kalınlığında açıyoruz.Yuvarlak bir kurabiye kalıbı veya cay bardağı yardımıyla yuvarlaklar kesiyoruz.Ardından fırın kağıdı serilmiş fırın tepsimize  kurabiyeleri  belli aralıklarla diziyoruz.


Hamur bitene kadar hepsine ayni işlemi uyguluyoruz.Kurabiyelerimizi önceden ısıtılmış 180 dereceli fırında yaklasik20-25 dk pişiriyoruz.Pişen ve soğuyan kurabiyelere 1 yemek kaşığı kadar soğuk krema koyup, üstüne başka bir kurabiye kapatıyoruz.Ardından kenarlarına tekrar çok az krema sürerek fındık kırığına buluyoruz.En son üzerlerine eritilmiş çikolata sürüyoruz.


1 gece buzdolabında bekletiyoruz ve ardından afiyetle yiyoruz.
Afiyet şeker olsun :)



4 yorum:

  1. ben bu tarifin ismini imam sarığı diye biliyordum. acaba yanlış mı biliyorum?

    YanıtlaSil
  2. Hayır doğru biliyorsunuz ama bu tarif imam sarığı degil. Sadece görüntü olarak benziyor.İmam sarığının içinde kek var. Yumuşak ve pasta kıvamında oluyor.Bu tarif yumuşak degil. Pastanelerde satılır bu kurabiyeler adı da prenstir :) belki imam sarığı pastası bu kurabiyelerden ilham alınarak yapılmıştır çünkü çocukluğumun kurabiyeleri :)
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. Çok güzel görünüyor, fakat çok uğraştırı gibi

    YanıtlaSil
  4. Zonguldaktan başka hiç bir yerde bulamadığım tatlı 15 yıldır istanbul'da hic bir pastanede görmedim yanlız zonguldaktakinde santi biraz daha bol kurabiyeler biraz daha büyüktü tarif için teşekkürler en kısa sürede deniyeceğim bende...

    YanıtlaSil