Semirayin Lezzet Gemisi

22 Ocak 2015 Perşembe

SEBZELİ KREP BÖREĞİ




Yine yeniden Alman mutfağına ait bir  tarif daha; Sebzeli Krep Böreği :)
Birkaç ay öncesi ailecek, oturduğum eyaletteki  farklı bir Alman restoranına yemeğe gittik.Menü listesinin arasında ,sebze ve krep düşkünü biri olarak bu tarif ilgimi çekti ve hemen denemek istedim.Yemek geldiğinde, tahmin ettiğim gibi beni hiç hayal kırıklığına uğratmamıştı.."İşte tam benim damak tadım!" dedim :)
Sonradan tarifini nette çok araştırdım ama bulamadım malesef .Sonuçta dışı bildiğimiz bir krep hamuruydu, asıl olan iç harcını becerebilmekti. İçinde bildiğimiz brokoli,havuç ve bir sos vardı ,yerken kokusu hiç yabancı gelmeyen..Bilindik bir kokuydu ama o an tabi yemek yemenin vermiş olduğu hazla tahmin edemedim.Fakat sonradan,düşündükçe çözdüm ne olduğunu..İçinde bildiğimiz mavi Vegeta baharatının kokusu vardı ve o koku sarmıştı yemeği buram buram..Birde sos ve sebzelerle birleşince harika bir tat bırakıyordu damaklarda.. Yemeğin sırrını çözdükten sonra denemeye karar verdim ve gerçekten 10 numara oldu.Restoranda yediğimin tıpkısının aynısıydı diyebilirim :) Bu güzel lezzeti mutlaka sizde deneyin, denemenizde fayda var diyerek,geçiyorum tarife :)

Malzemeler:
Krep için;
200 gr un (yaklaşık 2 su bardağı)
3 yumurta
yarım tatlı kaşığı tuz
350 ml süt
1 çay kaşığı kabartma tozu
iç harcı için;
1 adet havuç (küçük küpler halinde doğranmış)
1 adet kabak(küçük küpler halinde doğranmış)
1 avuç kadar brokoli (küçük doğranmış)
1 tatlı kaşığı vegeta baharatı

Beşamel sos için;
2 yemek kaşığı tereyağı
1 yemek kaşığı un
1 su bardağı süt
1 çay kaşığı tuz

Yapılışı:
Küçük bir tencereye doğranmış brokoli, havuç ve kabak alınır. Üzerlerini hafif geçecek kadar su koyulur. Bir tatlı kaşığı vegeta baharatı atılır ve ağzı kapatılarak sebzeler suyunu tamamen çekip yumuşayana kadar pişirilir. Ayrı bir tencerede yağ eritilir. Ardından un ilave edilip, yaklaşık 1 dk kavrulur. Yavaş süt ilavesiyle çırpılır. (topaklanmaması için) Tuzu konulup 1-2 dakika koyulaşana kadar kaynatılır ve ocağın altı kapatılır. Pişirdiğimiz sebzeler, beşamel sosun içine aktarılarak karıştırılır ve kenarda bekletilir. Krep hamuru için, yumurtalar, tuz, un ve kabartma tozu iyice çırpılır. En son sütü ilave edilip tekrar çırpılır. Hafif yağlayıp ısıttığımız tavaya yarım kepçe kadar krep hamuru dökülüp, ortasına hemen 1 yemek kaşığı beşamelli sebze karışımı koyulur. Krep pişmeden çok hızlı bir şekilde yarım ay şeklinde kapatılır. Bir yüzü pişince diğer yüzü çevrilir ve iki tarafı da piştikten sonra, sebzeli krep böreğimiz servise hazırdır.
Afiyet olsun :)




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder