Semirayin Lezzet Gemisi

11 Ocak 2015 Pazar

KAYISILI BADEMLİ PASTA





Bugün günlerden pazar, yani tipik bir pazar günü.Hava soğuk, ev halkı evde.Bende oturdum bilgisayar başına ve bugün hangi tarifi yayınlıyayım diye düşünürken bu tarifi görüp bunda karar kıldım :) Yaklaşık 8-10 senedir yaparım ve yiyenlerden hep tam not alır.Benim de kayısıyı hiiiç sevmememe rağmen, bu pastada ba-yı-lı-yo-rum! O kadar güzel bir lezzet ki kesinlikle herkesin tatması lazım.Yani  kayısı sevmeyene  bile, benim gibi kayısıyı sevdirtecek :)
Bu enfes pastanın tarifi ise şöyle;

Malzemeler:
Hamuru için;
2,5 su bardağından 1 parmak eksik un (2 +1/3)(250 g)
2 çay kaşığı dolusu kabartma tozu
yarım su bardağı şeker (75 g)
1 paket vanilya
bir fiske tuz
1 yumurta
100 g tereyağı veya margarin

Ortası için;
1 su bardağından 1 parmak fazla badem tozu (un haline getirilmiş) (1+1/4) (100 g)
yarım su bardağından yarım parmak fazla şeker (100 g)
1 kutu süt kreması (200 g)
1 yumurta

Üzeri için;
11 adet taze kayısı ( 2’ye bölünüp çekirdekleri çıkartılmış ve şekerli suda yumuşayana kadar bir miktar haşlanmış, daha sonra soğutulup, suyu süzülmüş şekilde)
22 adet kabuksuz badem (sıcak suda 10-15 dk bekletirseniz kabuklarını rahatlıkla çıkarabilirsiniz)

Yapılışı:
Öncelikle oda sıcaklığındaki hamur malzemelerini yoğuruyoruz ve kalıbımıza bastırarak yayıyoruz (ben 28 cm’lik kelepçeli kalıp kullandım). Kenarlarını 1-2 cm yükseltip hamuru çatal yardımıyla bir kaç yerinden deliyoruz.


 Ayrı bir kapta badem tozu, krema, şeker ve yumurtayı çırpıp yaydığımız hamurumuzun üstüne boşaltıyoruz.Üzerine de pişirip, soğutup, suyunu süzdüğümüz yarım kayısıları, kesik yerleri üste gelecek şekilde, aralıksız bitene kadar diziyoruz.Fırını 175 dereceye alıp pastayı soğuk fırına veriyoruz ve 45 dk pişiriyoruz. Fırından çıkarttıktan sonra kabuklarını soyduğumuz bademleri, kayısıların boşluklarına diziyoruz. Soğuyunca, yanında dondurma, kaymak, krem şanti vs ile servis edebilirsiniz. Benim favori pastalarımdan biri, yemeye doyum olmuyor :) Afiyet olsun.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder